![]() | |||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Služba Windows SharePoint Services obsahuje nástroje sloužící ke správě vytvořených webů. Službu Windows SharePoint Services lze spravovat místně pomocí stránek HTML pro správu či příkazového řádku nebo vzdáleně pomocí stránek HTML pro správu. Kromě toho lze pomocí rozhraní příkazového řádku nebo stránek HTML pro správu nastavit vlastnosti. Můžete například určit, zda mají být pro virtuální server povolena oznámení.
Služba Windows SharePoint Services obsahuje stránky HTML pro správu sloužící ke správě webů a serverů. Tyto formuláře lze použít v místním počítači serveru nebo ze vzdáleného počítače, který je připojen k Internetu. Použití stránek HTML pro správu vyžaduje práva správce.
Pro službu Windows SharePoint Services existují dva typy stránek pro správu:
Stránky Centra pro správu umožňují spravovat nastavení webového serveru a virtuálních serverů. Tyto stránky jsou vytvořeny během instalace služby Windows SharePoint Services. Ve výchozím nastavení zdědí nově vytvořený virtuální server nastavení ze stránek Centra pro správu. Toto výchozí nastavení lze změnit a zadat nastavení, které bude použito pro jednotlivé rozšířené virtuální servery. Chcete-li zobrazit stránky Centra pro správu, musíte být členem skupiny místních správců pro počítač serveru nebo členem skupiny správců služby SharePoint .
Stránky Centra pro správu jsou uloženy na portu pro správu vytvořeném službou Windows SharePoint Services během instalace. Chcete-li stránky zobrazit, přejděte v nabídce Start na příkaz Všechny programy, potom na položku Nástroje pro správu a klepněte na příkaz Centrální správa SharePoint nebo ve vzdáleném počítači zadejte v prohlížeči adresu URL stránek na portu pro správu. Například: http://název_serveru:port nebo http://localhost:
Poznámka: Stránky pro správu lze také otevřít místně pomocí hodnoty localhost v příkazu Spustit. Klepněte na tlačítko Start, potom na příkaz Spustit, zadejte http://localhost:port a klepněte na tlačítko OK.
Kromě stránek Centra pro správu, které určují nastavení jednotlivých serverů a virtuálních serverů, jsou k dispozici stránky pro správu, které určují nastavení jednotlivých webů. Některé úkoly správy lze provádět na stránce Nastavení webu a potom můžete pomocí odkazu přejít na stránku Správa webu. Provádění akcí na stránkách Nastavení webu a Správa webu vyžaduje práva správce pro daný web.
Na stránkách Nastavení webu a Správa webu můžete provádět například následující úkoly:
Můžete přidávat nebo odebírat uživatele, upravovat skupiny webu a měnit členství uživatelů ve skupinách webu. Další informace naleznete v tématech Správa uživatelů a skupin a Přiřazení oprávnění uživatelům a skupinám.
Můžete přidat podřízený web nebo spravovat existující podřízené weby daného webu.
Pokud je pro virtuální server obsahující web k dispozici možnost anonymního přístupu, můžete určit, zda je tato možnost pro daný web povolena. Další informace naleznete v tématu Přiřazení oprávnění uživatelům a skupinám.
Můžete změnit národní prostředí, časové pásmo, pořadí řazení a formát času webu. Další informace naleznete v tématu Správa diskusí na webu.
Můžete zobrazit všechny diskuse na webu a oznámení uživatelů pro daný web a odstranit všechna, která již nepotřebujete. Další informace naleznete v tématech Správa diskusí na webu a Správa oznámení.
Všimněte si, že při správě podřízeného webu jsou na stránce Správa webu k dispozici úkoly správy, které jsou dílčí sadou úkolů pro weby nejvyšší úrovně na virtuálním serveru.
Stránky Nastavení webu a Správa webu jsou uloženy v adresáři _layouts daného webu. Navigační panely jednotlivých webů služby SharePoint obsahují odkaz Nastavení webu, pomocí kterého lze na tyto stránky přejít. I v případě, že nepoužíváte web služby SharePoint, můžete tyto stránky pro weby služby SharePoint zobrazit z kompatibilního editoru webových stránek, jako je například aplikace Microsoft Office FrontPage 2003, nebo zadáním adresy URL těchto stránek přímo v prohlížeči.
Chcete-li tyto stránky zobrazit z aplikace Office FrontPage 2003, klepněte v nabídce Nástroje na příkaz Server a potom na příkaz Domovská stránka pro správu.
Cesta ke stránce Nastavení webu je http://adresa_url_webu/_layouts/lcid/settings.aspx, kde identifikátor lcid odkazuje na ID národního prostředí. Pro češtinu je například lcid 1029.
Cesta ke stránce Správa webu je http://adresa_url_webu/_layouts/lcid/webadmin.aspx.
Soubory pro stránky Nastavení webu a Správa webu jsou uloženy ve složce ...\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Web Server Extensions\60\template\admin\lcid.
Při instalaci služby Windows SharePoint Services jsou na port pro správu nainstalovány stránky centrální správy. Tyto stránky na portu pro správu slouží ke vzdálené správě serveru. Stránky centrální správy lze otevřít z libovolného klientského počítače za předpokladu, že znáte číslo portu pro správu a jste přihlášeni pomocí účtu, který je členem skupiny Administrators na serveru. Stránky pro správu webu můžete použít pomocí účtu, který je členem skupiny webu s právem Spravovat web k danému webu.
Pokud jste se rozhodli na portu pro správu použít zabezpečení SSL (Secure Sockets Layer), je nutné při přechodu na stránky pro správu použít protokol HTTPS. Další informace o konfiguraci zabezpečení SSL naleznete v tématu Konfigurace ověřování.
Zadejte například https://priklad.microsoft.cz:1439.
Po připojení ke stránkám HTML pro vzdálenou správu lze provádět stejné úkoly jako při místním připojení.
Většinu úkolů prováděných ze stránek Správa serveru a Správa webu lze provádět také z příkazového řádku pro službu Windows SharePoint Services. Navíc je možné z příkazového řádku nastavit několik vlastností, které pomocí stránek pro správu nastavit nelze. Chcete-li použít nástroj Stsadm.exe, musíte být členem skupiny místních správců počítače serveru. Další informace o použití nástrojů příkazového řádku pro správu a nastavení konfiguračních vlastností naleznete v příručce pro správce služby Windows SharePoint Services (Windows SharePoint Services Administrator's Guide).